تریلر بازی Thick As Thieves
تریلر بازی Thick As Thieves منتشر شد | تجربهای با ترکیبی از ژانرهای مختلف
در مراسم The Game Awards 2024، همچون همیشه، شاهد معرفی جهانی چندین بازی جدید بودیم. یکی از استودیوهایی که از بازی جدید خود پرده برداشت، OtherSide Entertainment بود. این استودیو در سال ۲۰۱۶ توسط وارن اسپکتور (خالق بازیهای Deus Ex و Thief Deadly Shadows) و پل نیراث (سازنده بازیهای Thief The Dark Project و Thief II The Metal Age) تأسیس شده است. در ادامه تریلر بازی Thick As Thieves را تماشا کنید. با باس گیم مرجع تخصصی آخرین اخبار بازی همراه باشید.
بازی Thick As Thieves که در نسخهای جایگزین از تاریخ ۱۹۱۰ روایت میشود، دنیایی را به تصویر میکشد که در آن خیابانهای شهر به همان اندازه که به فناوری متکیاند، مملو از جادو نیز هستند. این بازی تلاش دارد با ترکیب عناصری از سبکهای مخفیکاری، اکشن و سیمولیشن غوطهور، تجربهای خاص و متفاوت ارائه دهد. نکته جالبتر این است که بخش Multiplayer نیز در طراحی این عنوان گنجانده شده است، حرکتی که این ژانر سنتی را به جایگاههای جدیدی میبرد. هدف تیم سازنده بازی، ایجاد تجربهای چندنفره است که به جای زور و نیروی مستقیم، به خلاقیت بازیکنان پاداش دهد. برای دستیابی به این هدف، OtherSide گروهی از متخصصان باتجربه را گرد هم آورده است، از جمله گرگ لوپیکولو (از سازندگان Thief Deadly Shadows) و دیوید مکدانو (سازنده Sid Meier’s Civilization VI و XCOM Chimera Squad).
الهام از بازیهای نقشآفرینی رومیزی
طراحان بازی Thick As Thieves تلاش کردهاند حس همکاری و بداههسازی موجود در بازیهای نقشآفرینی رومیزی را بازآفرینی کنند. ایده اصلی، تعامل گروهی بازیکنان با دنیایی شبیهسازیشده و حل مسائل به روشهای خلاقانه و همکاری مشترک است.
وارن اسپکتور، مدیر خلاق این پروژه، میگوید: «ما به این موضوع فکر کردیم که چرا اجازه ندهیم بازیکنان در کنار هم، در دنیایی پویا و شبیهسازیشده مسائل را به روش خودشان حل کنند و با اتفاقات پیشبینینشده مواجه شوند؟»
بازی Thick As Thieves برای پشتیبانی از سبکهای مختلف بازی طراحی شده است. برای مثال، میتوانید به عنوان یک دزد که همیشه در کمین دیگر بازیکنان است عمل کنید یا مانند شبحی باشید که در سایهها پنهان میشود. این بازی همچنین شامل چندین Archetype شخصیت است که استراتژیهای مختلفی را تشویق میکنند. در معرفی اولیه بازی، شخصیتهای Hood، Spider و Chameleon نمایش داده شدند که هرکدام داستان و تواناییهای مخصوص به خود را دارند.
یکی از ویژگیهای برجسته بازی، ایجاد رویدادهایی غیرقابلپیشبینی بر اساس تعاملات بازیکنان است. برای مثال، یکی از طراحان در جریان یک تست بازی، با استفاده از ابزاری به نام Disguise Tool که امکان تقلید رفتار NPCها را میدهد، بازیکن دیگری را فریب داد و با تظاهر به نگهبان، گنجینه او را تصاحب کرد.
وارن اسپکتور معتقد است که جذابیت این بازی در ابداعات بازیکنان و استفاده خلاقانه از سیستمهای بازی نهفته است.
تمرکز بر داستان و مخفیکاری
هرچند که بخش چندنفره، هسته اصلی بازی Thick As Thieves را تشکیل میدهد، اما داستانمحوری یکی از ارکان اساسی این اثر است. بازیکنان در هر نوبت از بازی اهداف متفاوتی را دنبال خواهند کرد، از داستانهای شخصیتمحور گرفته تا مأموریتهای کوچکتر، که همه در نهایت به یک هدف اصلی ختم میشوند: دستیابی به گنجینهای ارزشمند.
نکته جالب این است که این هدف اصلی میان بازیکنان مشترک است و رقابتی تنشزا برای یافتن و فرار با آن گنجینه ایجاد میکند.
بازیکنان در محیطهایی پر از سیستمهای درهمتنیده قرار میگیرند: شخصیتهای غیربازیکن (NPC) با عادات خود، آژیرهایی که باید خنثی شوند، قفلها و کلیدهای امنیتی، نگهبانانی که باید از آنها دوری کرد، و موارد دیگر. این سیستمها به بازیکنان اجازه میدهند روشهای متنوعی برای رسیدن به اهدافشان انتخاب کنند.
دیوید مکدونو، طراح ارشد بازی، میگوید: «این یک بازی مخفیکاری است؛ شما برای تقابل مستقیم ساخته نشدهاید. بنابراین باید تصمیم بگیرید که آیا میخواهید پنجرهای را بشکنید و وارد درگیری شوید یا در سایهها بمانید و بیصدا عمل کنید.»
سیستم پیشرفت و بازنگری تاکتیکها
پس از هر مرحله ۲۰ تا ۳۰ دقیقهای، بازیکنان به لایه متا بازی بازمیگردند، جایی که میتوانند تجهیزات خود را تغییر دهند، مهارتهایشان را ارتقا دهند، داستان شخصیتهای خاص را دنبال کنند و برای مأموریت بعدی آماده شوند. این چرخه به بازیکنان اجازه میدهد تاکتیکهای خود را بهبود بخشند و با رویکردی جدید وارد بازی شوند.
بازی Thick As Thieves قرار است در سال ۲۰۲۶ از طریق فروشگاه Epic Games منتشر شود. این عنوان، با ترکیبی از مخفیکاری، اکشن، تعاملات چندنفره و داستانی غنی، نوید تجربهای متفاوت را برای علاقهمندان به ژانرهای خلاقانه و پرچالش میدهد.